Příběh dr. L. Ignarra, nositele Nobelovy ceny za medicínu

01.08.2016 10:42


Moje zdravotní transformace.

Zde je něco, co o mě možná nevíte: Nebyl jsem vždy zdravý. Až do věku 21 let, jsem vedl velmi zdravý životní styl pomocí diety a cvičení. Ale věci se změnily poté, co jsem odešel na studia a stal se absolventem zdravotnické školy. Ukázalo se, že na nic jiného kromě studia a spánku nezbývá čas. Zapomeňte na vařené zdravé jídlo nebo cvičení, je to všechno o rychlém občerstvení a dokončení domácích úkolů. Bohužel, moje nezdravé návyky jsem začal provádět i mimo mé školní dny.


Během 40 let, které jsem strávil v laboratoři prováděním výzkumů, byly dny, kdy jsem byl na čerstvém vzduchu pouze když jsem šel z mého auta do laboratoře a zase zpátky. Pokusy, které jsem dělal, vyžadují velmi málo fyzické aktivity, takže jsem se dostal do situace, kdy moje tělo trpělo vážným nedostatkem pohybu.


Určitě si dokážete představit, že když jsem veškerý čas věnoval výzkumu, nedával jsem moc pozor na to, co jsem jedl. Moje stravovací návyky symbolizovala standardní americká strava zpracovaných potravin s vysokým obsahem tuků, velmi málo čerstvého ovoce a zeleniny, a spousta cukru a karbohydrátů. Také jsem dělal velmi málo pro zmírnění stresu z mojí práce, a spánek a odpočinek jsem neměl jako prioritu.

Zvolený životní styl nebyl evidentně pro můj prospěch. Také jsem cítil účinky v úrovni mojí energie a kvality života. Byl jsem hrdý na svůj výzkum, ale zklamal jsem v přístupu ke svému tělu.


Pak se stalo něco úžasného. Můj laboratorní výzkum začal odhalovat neuvěřitelné výhody velmi důležité signální molekuly oxidu dusnatého (NO). Jak jsem se dozvěděl více o roli NO v těle, začal jsem chápat, že strava a životní styl hrají klíčovou roli v produkci NO. A uvědomil jsem si, že jsem dělal velmi málo proto, abych podpořil produkci NO ve svém vlastním těle.


Můj nezdravý životní styl mě trápil již řadu let, až jednoho dne, v roce 2003, když jsem se konečně rozhodl, že jsem připraven všechno změnit. Začal jsem transformuje svůj životní styl od pondělí, po víkendu plného přejídání. Začal jsem se 100% změnou stravy. O týden později, jsem začal běhat venku a připojil se k místní skupině, kde trénovali na maratónský běh. A i nyní stále pokračuji ve svém tréninku.


Za pouhé dva roky klesla moje hmotnost z 84kg na 76kg (ze 186 na 168 liber), moje klidová tepová frekvence klesla ze 72 až na 62, a můj cholesterol klesl z 200 na 140. Nyní vážím 71kg (158 liber) a mám klidovou tepovou frekvenci 56. Moje hladina cholesterolu v krvi a profil lipidů jsou jako u 25letého muže! Poběžím svůj 15 maratón. I v současné době běhám 200 km každý týden. Cítím se skvěle!


Dělám, co můžu, abych se každý den cítil lépe než den předtím. Mám cíl žít více než 100 let, nyní je mi 72. A ve svých 70 letech dělám věci, které jsem nedělal a nezvládl, když mi bylo 40 let. To je důvod, proč běhám maratony, to je důvod, proč naběhám i 200 kilometrů týdně.


Vy i já sdílíme něco společného: Oba jsme si vybrali naši úroveň vitality. Udělal jsem výběr před několika lety, přijal jsem výzkum NO do svého života a podnikl kroky, abych se cítil zdravěji. Bez ohledu na to, kdo jste, může nyní učinit rozhodnutí. Jaký život začnete žít od dnešního dne, ovlivní Vaše zdraví zítra a na mnoho dalších let do budoucnosti.


Autor originálního článku: Dr. Lou Ignarro. Článek převzat z anglického originálu na stránce hearthealthinitiative.com